متداول ترین مشکلات درب اتوماتیک پارکینگ

در این مقاله قصد داریم تا برخی از مشکلات ساده که باعث اختلال در روند درب های اتوماتیک پارکینگ می شوند را به استحضار شما برسانیم. چنانچه بعد از عیب یابی های ذکر شده همچنان روند کاری درب هاب اتوماتیک با مشکل رو به رو بود حتما با متخصصان ما در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

 

1- کنترل کردن باتری ریموت 

یکی از ساده تریج و رایج ترین مشکلات مربوط به باتری دستگاه های فرستنده سیگنال می باشد. مشکل در باتری سبب مشکل در ارسال سیگنال می شود یعنی ریموت کنتل شما بدون باتری توان ارسال سیگنال را ندارد.

چنانچه درب اتوماتیک پارکینگ شما مجهز به چند ریموت کنترل می باشد نیاز به چک کردن باتری دیگر ریموت ها نیز می باشد چون همه ریموت ها به صورت هم زمان راه اندازی شده اند.

 

2- مشکل در فرستنده یا دریافت کننده سیگنال

ابتدا از این مسئله اطمینان حاصل فرمایی که آنتن جعبه ی فرستنده موتور درب اتوماتیک سالم باشد و چیزی آن را مسدود یا معدوم نکرده باشد. آنتن باید کاملا آزاد باشد و مشکلی برای دریافت سیگنال باز و بسته شدن درب پارکینگ نداشته باشد.

در مرحله بعدی ممکن است ریموت کنترل شما دچار مشکل شده باشد. در واقع ممکن است اختلالات فرکانسی سبب مشکل شود لذا پیشنهاد می شود تا برنامه فرستنده خود را مجددا راه اندازی بنمایید.

راه اندازی مجدد ریموت کنترل ها با توجه به نوع و برند درب های اتوماتیک متفاوت است لذا خواهشمند است قبل از انجام این کار حتما دفترچه مربوط به دستگاه را مطالعه فرمایید و مراحل فرآیند راه اندازی مجدد فرستنده خود را به دقت انجام دهید.

 

3- مشکل در مسیر حرکت ریل یا زنجیر موتور درب اتوماتیک

پیشنهاد می شود مسیر حرکت ریل درب ها را کنترل نمایید .همچنین همین امر را برای زنجیر موتور انجام دهید و از این امر اطمینان حاصل فرمایید که جسم خارجی مانند سیم ، سنگ ، وجود شکاف و یا کج شدگی ریل ها و مواردی از این قبیل برای شما مشکل ایجاد نکند.

تراز بودن مسیر حرکت درب های اتوماتیک مسئله مهمی در روند کاری این درب ها می باشد لذا تراز بودن و هموار بودن مسیر حرکت درب حتما کنترل شود.

همانطور که قبلا به این مسئله اشاره کردیم ، درب های اتوماتیک برای جلوگیری از برخود با اجسام و ایجاد خسارات روند برگشت پذیر در هنگام مواجهه با اجسام را دارند. اگر به هنگام بسته شدن درب مسیر حرکت ناگهان برگشت پذیر شد و درب به صورت خورکار باز شد حتما این مسئله را کنترل نمایید تا جسمی در مسیر حرکت درب قرار نداشته باشد.

پیشنهاد می شود به صورت دوره ای مسیر حرکت درب ها تمیز شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

4- تنظیم نبودن محدوده عملکرد درب 

در برخی از موارد درب اتوماتیک قرار گرفتن در موقعیت بسته شدن به سمت عقب بر می گردد و به نوعی ضربه می زند. در صورت بروز این مشکل نیاز بهتنظیم مجدد محدوده عملکرد درب می باشد.

دستگیره یا شمارنده بر روی درب موتور قرار دارد و برای تنظیم کردن این محدودیت می باشد.

پیشنهاد می شود قبل از کار با دستگیره یا شمارنده حتما به دفترچه راهنمای مخصوص دستگاه مراجعه نمایید زیرا نحوه عملکرد این بخش با توجه به نوع و برند درب اتوماتیک بین درب ها متفاوت است.

اگر موفق به تنظیم محدوده عملکرد درب نشده هید حتما با متخصصین این زمینه تماس حاصل فرمایید یا سریعا درب اتوماتیک شما به حالت تعلیق در بیاید و مشکل شما بر طرف شود.

 

5- تغییر حالت سوئیچ به حالت غیر متصل   

امکان دارد درب اتوماتیک برای باز شدن و یا بسته شدن زمان بیشتر از حد معمول را طی کند ، این ممکن است از تغییر حالت سوئیچ ها باشد. هر باز کن درب اتوماتیک با سوئیچ مجزا کار می کنی تا هنگام قطعی برق شما بتوانید به صورت دستی درب را باز کنید تا بعد از وصل شدن برق به روند سابق کاری خود برگردد.

 

6- قفل بودن درب بصورت دستی

اگر درب پارکینگ شما باز نمی شود ولی موتور دری شما چند لحظه ای شروع به کار می کند و سپس متوقف می شود ممکن است درب های اتوماتیک پارکینگ شما به صورت دستی قفل شده باشد. 

با ما تماس بگیرید

تیم فنی ما پاسخگوی تمامی سوالات و نیازهای فنی شما می باشد.

09125856397 - 02166374317