آنتن مرکزی

با گسترش آپارتمان نشینی و کم رنگ شدن خانه های ویلایی در سطح شهر به دلایل متعددی از جمله کمبود فضا ، تعداد ساختمان های ادارای و مسکونی و برج ها رشد چشم گیری را داشته است.شهری مانند تهران از جمله شهرهای پر ازدحام است که این امر به وضوح در آن مشهود است.

مسلما در هر یک از واحدهای مسکونی یا تجاری این شهر گیرنده هایی برای دریافت سیگنال های صدا و سیما وجود دارد و این امر مستلزم یک آنتن است.

تصور کنید چندین آنتن برای واحد ها در نظر گرفته شده باشد .

استفتده از چند آنتن می تواند جلوه ای بی نظم و ظاهری نه چندان مناسب را به مجتمع شما بدهد.

بشر برای این نیاز نو ظهور تدبیری اندیشیده است که تحت عنوان آنتن مرکزی می باشد که در این بخش به معرفی آن می پردازیم:

آنتن مرکزی در واقع به مجموعه‌ای از ابزارها گفته می‌شود که اطلاعات مختلفی نظیر تصاویر ویدئویی، ماهواره‌ای و حتی تصاویر داخلی همچون دوربین‌های مداربسته را گرفته و آن را به چندین گیرنده ارسال می‌کند. در استانداردهای امروزی هر ساختمانی که بیش از یک گیرنده داشته باشد، می‌بایست از آنتن مرکزی بهره ببرد.

آنتن مرکزی در واقع یک وسیله تک و مجزا نیست و از چندین بخش متفاوت تشکیل شده است. نحوه کار آن بسیار ساده بوده به‌طوری که آنتن اصلی سیگنال‌ها را از فرستنده دریافت می‌کند؛ سپس توسط یک آمپلی‌فایر این سیگنال تقویت شده و در یک بخش مجزا به تقسیم آن‌ها پرداخته می‌شود و در نهایت توسط کابل به گیرنده منتقل خواهد شد.

 در ادامه به معرفی و توضیح این بخش‌ها می‌پردازیم :

بخش دریافت: این قسمت بخشی برای دریافت اطلاعات از فرستنده بوده که شامل آنتن و یا مبدل تصاویر ویدیویی است. آنتن در واقع برای دریافت تصاویر تلویزیونی و ماهواره‌ای استفاده شده و مبدل نیز برای دریافت تصاویر داخلی همچون دوربین‌های مداربسته به‌کار گرفته می‌شود.

بخش تقویت: این قسمت شامل یک آمپلی‌فایر قدرتمند است که بتوان با آن سیگنال را تقویت کرد. چرا که این سیگنال می‌بایست گیرنده‌های زیادی را ساپورت کند.

بخش تقسیم: در اینجا شاهد بخش‌های متفاوتی هستیم. ابتدا به تپاف برای تقسیم عبوری نیازمندیم. سپس از اسپلیتر برای تقسیم نهایی استفاده می‌شود. در این بین از یک سوئیچر نیز برای تقسیم سیگنالی که در بخش قبلی تقویت شده برای ارسال به گیرنده‌ها بهره می‌گیرند.

 

بخش انتقال: در نهایت از یک کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال به سمت گیرنده‌ها استفاده می‌شود که همگی در بخش انتقال جای می‌گیرند.

با ما تماس بگیرید

تیم فنی ما پاسخگوی تمامی سوالات و نیازهای فنی شما می باشد.

09125856397 - 02166374317